Pénzügy

Nőtt az Inditex és a H&M negyedéves bevétele

Jelentősen emelkedett az Inditex és a H&M, a világ első és második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi üzletláncának negyedéves bevétele éves összevetésben annak hatására, hogy a kormányok enyhítettek  a koronavírus-járvány miatt korábban elrendelt korlátozásokon.

A spanyol Inditex, amely egyebek között a Zara, a Bershka és a Pull&Bear ruházati üzletláncok tulajdonosa, szerdán azt közölte, hogy értékesítési árbevétele 21 százalékkal haladta meg a tavalyi, szintén október végével záródott pénzügyi harmadik negyedévit. A kilenchavi árbevétele 19,33 milliárd euró volt, 37 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbi 14,1 milliárd eurónál. A pénzügyi év első kilenc hónapjában az Inditex adózott eredménye 2,5 milliárd euró volt, 273 százalékkal nagyobb a tavalyinál, de elmaradt a koronavírus-járvány előtti utolsó év, 2019 kilenchavi 2,7 milliárd euró profitjától. Az Inditexnek a folyó negyedév is jól kezdődött: a november 1. és december 10. közötti időszakban 33 százalékkal nőtt az értékesítési árbevétele az egy évvel korábbihoz képest, a két évvel korábbival összevetve pedig 10 százalékos növekedést ért el.
    
A Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc, amely a világ második legnagyobb ágazati vállalata a Zara után, szintén szerdán jelentett arról, hogy a november végével záródott pénzügyi negyedik negyedévében a nettó bevétele 56,8 milliárd korona (6,22 milliárd dollár, 1 svéd korona=35,66 forint) volt, 8 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál, de elmaradt a járvány előtti utolsó év 61,7 milliárd koronájától. A H&M a negyedéves profitjáról majd csak januárban jelent.

2021. december 15.

(MTI/Reuters)

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget
BUDAPEST IDŐJÁRÁS