A vártnál jobban nőtt az Unilever árbevétele a harmadik negyedévben részben a magasabb áraknak köszönhetően.
Az egyebek között a Dove szappant, a Knorr leveseket és a Hellmann’s majonézt gyártó vállalat bevétele éves összevetésben 2,5 százalékkal, 13 milliárd 453 millió euróra emelkedett a szeptember végével záródott három hónapban, szemben az elemzők által várt 2,2 százalék növekedéssel. A cég honlapjára felkerült adatok szerint a kozmetikai és higiéniai cikkekkel (Beauty and Personal Care) foglalkozó divízió bevétele 2,6 százalékkal, 5,7 milliárd euróra, a háztartási vegyipari (Home Care) ágazaté 1,4 százalékkal, 2,7 milliárd euróra, az élelmiszeriparié (Foods and Refreshments) pedig 3 százalékkal, 5,1 milliárd euróra emelkedett.
Csütörtökön közölt gyorsjelentésében a fogyasztási cikkeket gyártó brit-holland multinacionális vállalat jelezte, hogy a kedvező negyedéves adatokhoz hozzájárult a keresletnövekedés az Egyesült Államokban, Indiában, Kínában és Törökországban, miközben az árakat átlagosan 4,1 százalékkal emelte, ami ellensúlyozta az eladott mennyiség 1,5 százalékos csökkenését. A londoni tőzsdén jegyzett Unilever kilenchavi bevétele 4,4 százalékkal, 39 milliárd 270 millió euróra nőtt, az időszakban 2,3 százalékos áremelést realizált és 2,1 százalékkal több terméket adott el.
2021. október 21.
(MTI/Reuters)