Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, ötödik hónapja csökkent az újautó-eladás októberben, részben mert a globális chiphiány visszaveti az autógyártást.
A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) hétfőn azt közölte, hogy októberben 1 millió 740 ezer új autót adtak el az ázsiai országban, 13,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Szeptemberben az értékesítés csökkenése 2020 tavasza óta legnagyobb, 17,3 százalék volt. A CPCA azzal számol, hogy az idén 5 százalékkal több autót adnak el, mint tavaly, és várhatóan legalább a jövő év elejéig gondokat okoz majd a termelésben a chiphiány.
A New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek októberi eladása éves összevetésben megduplázódott, több mint 320 ezer volt. A CPCA kimutatása szerint októberben a Tesla 54 ezer 391, Kínában gyártott autót értékesített, ezek 85,8 százaléka került exportra. A Tesla legfőbb kínai versenytársa, a BYD 80 ezer elektromos járművet értékesített októberben, háromszor többet a tavaly októberinél.
2021. november 9.
(MTI/Hszinhua)