Kezdőlap » Az IT után a marketing és a reklám területén dolgozik a legtöbb szabadúszó
Gazdasági hírek

Az IT után a marketing és a reklám területén dolgozik a legtöbb szabadúszó

Az IT után a marketing és a reklám területén dolgozik a legtöbb szabadúszó, számukat a járvány csak emelte – írta a Világgazdaság a keddi számában.

A lapnak Bittera Réka, a szabadúszóplatformot működtető Briefly társalapítója és ügyvezetője elmondta: vannak, akik elvesztették az állásukat és kényszerből vállalnak ebben a formában munkát, mások az új lehetőségek és a kötetlenség miatt választották a szabadúszást, és nem akarnak visszamenni a korábbi irodákba, illetve másodállásként vállalnak projekteket.
    
A szakember tájékoztatása szerint nagy változás a szabadúszópiacon, hogy másfél éve még szinte egyáltalán nem kerestek szabadúszó projektmenedzsereket, ma annál inkább. De van kereslet közösségimédia-menedzserre, továbbá szakemberekre kreatív területeken és a tartalomgyártás terén, legyen szó grafikusról vagy szövegíróról.
    
Szakmai becslések szerint Magyarországon nagyjából százezren dolgozhatnak szabadúszóként, vagyis a foglalkoztatottak 2,5 százalékát teszik ki. Arányuk 8,8 százalékos a felsőfokú végzettségűek körében. Számuk a következő években jelentősen bővülhet a jelenlegi tendenciákból következően, és egyre több vállalat bízhatja meg őket egy-egy munkával alkalmazottak felvétele helyett – olvasható a Világgazdaság cikkében.

2021. november 9.

(MTI/Világgazdaság)

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget
BUDAPEST IDŐJÁRÁS