Az elmúlt három évben több mint 3700, márkás termékeket gyártó külföldi cég nyitotta meg első kínai üzletét Pekingben azt remélve, hogy a kezdeti sikerek után további terjeszkedést tudnak elérni a kínai piacon – hangzott el a pekingi városi kereskedelmi hivatal csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Kína 2021 júliusában szavazta meg, hogy Sanghaj, Peking, Kanton, Tiencsin és Csungking városok legyenek a nemzetközi fogyasztói ágazat központjai.
Az elmúlt három évben Peking aktívan támogatta a külföldi cégeket, hogy a fővárosban nyissák meg első üzletüket. A város vezetése több mint négymillió négyzetméteres alapterületű új kereskedelmi zónát alakított ki a kínai piacra betörni kívánó cégeknek- nyilatkozott Piao Hszüetung, a pekingi városi kereskedelmi hivatal vezetője.
Az elmúlt években Peking lett Kína legversenyképesebb városa, itt található a legtöbb nemzetközi cég képviselete a Fortune magazinnak a világ 500 legnagyobb vállalatát tartalmazó listájáról. A szolgáltatási ágazat hozzáadott értéke, a vámmentes üzletek és a Pekingből közvetlen repülőjárattal elérhető városok nagy száma mind hozzájárultak a gazdasági sikerhez- nyilatkozott Piao.
A fogyasztói szektor 26 multinacionális vállalata, köztük a Starbucks és a Galeries Lafayette francia luxusáruház is Pekingben rendezte be regionális központját. Itt hozták létre Kína első, a külföldi látogatókat megcélzó, fizetési szolgáltatásokat bemutató demonstrációs zónáját is.
2024. július 26.
(MTI/Hszinhua)