A vártnál gyengébb negyedéves eladási adatokat közölt a Starbucks amerikai kávéházlánc, amelynek részvényei emiatt 2 százalék körüli mínuszba kerültek, és az sem segített, hogy a kilátásokat tekintve derűlátó a cég.
A keddi tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentés adatai szerint a világ legnagyobb kávéházlánca a március végével zárult 2021-es pénzügyi évének második negyedében 6,67 milliárd dollár bevételre tett szert, ami ugyan 11 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál, de elmaradt a várt 6,82 milliárd dollártól.
Az Egyesült Államokban 9 százalékkal, Kínában 91 százalékkal nőttek a bevételek. Kínában a cég 110 új üzletet nyitott a negyedévben, számuk így elérte az 5 ezret. A Starbucks eladásai globálisan 15 százalékkal nőttek a negyedévben, ez volt az első bővülés egy éve.
A Starbucks adózott eredménye megduplázódott, 659,4 millió dollárra, részvényenként 56 centre ugrott. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 62 cent lett, jóval felülmúlva az elemzői várakozások átlagában szereplő 53 centet.
A Seattle-i székhelyű Starbucks javította idei bevétel- és nyereségelőrejelzését. Bevételi várakozását 28,5-29,3 milliárd dollárra módosította az eddigi 28-29 milliárd dollárról, részvényarányos nyereségvárakozását pedig 2,70-2,90 dollárról 2,90-3 dollárra emelte.
2021. április 28.
(MTI)